No volem més Can Montcaus

Aquest passat dijous 15 de novembre es va inaugurar el Parc Comercial de Can Montcau. La CUP de Lliçà d’Amunt no podem estar a favor que des d’un Ajuntament es vagi fomentant i posant en pràctica models de comerç que per una banda destrueixen els espais naturals que ens envolten, i per l’altra posen pals a les rodes per a que els comerços locals, els de la gent de Lliçà d’Amunt, puguin seguir essent una realitat.

Volem recordar que els terrenys de Can Montcau eren, abans de la urbanització, un espai natural d’arbres i vegetació, un pulmó d’oxigen a mitges entre Lliçà d’Amunt i Granollers que feia arrelar el sentiment de pertinença al nostre territori, essent espai de lleure natural i l’hàbitat d’animals en llibertat.

Avui dia d’això no queda res. El que veiem ara, és el resultat de l’especulació urbanística que han consolidat els partits que conformen l’equip de govern a Lliçà d’Amunt (PSC, ICV-EUiA i CIU). El pitjor de tot, és que aquesta aposta de comerç no es relaciona ni amb la demanda ni amb la necessitat de construir el Parc Comercial per a les veïnes de Lliçà d’Amunt, sinó que en realitat, la construcció del Parc obeeix al capritx que tenen els grans lobbys financers i empresaris a seguir desplegant i poblant l’Àrea Metropolitana de Barcelona cap a les nostres latituds, potser perquè cap al Vallès Occidental, la relació creixement-beneficis de l’Àrea Metropolitana ja no surt a compte, ja que està tot gairebé construït!

Sí, el model de Badia del Vallès, Barberà del Vallès i el Prat de Llobregat ve cap aquí.

Aquest model de creixement, a banda de destrossar els espais naturals, i de no ser una necessitat de les nostres veïnes perquè mai ens els últims temps hem necessitat anar a comprar a Can Montcau, empobreix, ofega i fa competència deslleial als comerciants de Lliçà d’Amunt. Aquests viuen i inverteixen els seus estalvis en el comerç aquí, fan que la roda de l’economia giri al voltant de nosaltres (no de les grans esferes de poder) per tant, és vital per a la seva economia que des de l’Ajuntament es potenciï la posada en marxa de polítiques per afavorir el comerç de proximitat al nostre poble.

Per això potenciem el comerç local com a eix vertebrador del territori, de la vida social als barris, que no permetin la pèrdua d’establiments i de llocs de treball en aquest àmbit, que l’economia local sigui un dels llaços que apropin les relacions entre les persones veïnes, que es possibiliti fer un poble econòmicament integrador, i en definitiva possibilitar que l’economia es quedi aquí, a Lliçà d’Amunt.

No volem més Can Montcaus ni allà ni al centre. Demanem que es replantegi el projecte d’urbanització al centre on la especulació urbanística és la estrella. Abordem les necessitats! Apostem per construir espais públics de qualitat; cultura, educació i comerç de proximitat amb el màxim respecte al medi natural tenint en compte la capacitat d’absorció del territori, evitant així anar més enllà dels seus límits naturals i de creixement desproporcionat.

No volem ser Lliçà Village!