El retorn de les vacances

Retornem de les vacances sabent que s'apropa una tardor calenta i que els militants de la Candidatura d''Unitat Popular d'arreu dels Països Catalans estem organitzats i preparats per resistir davant l'embat repressiu de l'Estat i passar a l'ofensiva per assolir la independència. Estiguem preparats, vine a les nostres assemblees (hem tornat a la normalitat i ens reunim cada dimecres a les 19h, contacta'ns), que la sentència està ben aprop!

Hem vist com la repressió no s'atura amb un nou relat fabricat desde les comissaries per perseguir la dissidència i perseguir aquelles organitzacions lluny del control de Madrid. El 23 de setembre van detenir patriotes dels CdR pels que hem clamat llibertat en les mobilitzacions de Mollet del Vallès i Sabadell. Sabem que no seran els únics i que ara mateix cap independentista té garantit els seus drets en un Estat d'expeció que cada dia que passa sembla ser menys excepcional.

Per altra banda divendres passat Som Poble de Lliçá d'Amunt havia organitzat un acte anomenat ''Poble abandonat'' per tractar el procés d'autodeterminació i lluita per l'alliberament nacional del Sàhara, on nosaltres vam assistir i on Anna Cervera presentava i moderava, i Orland Mena contextualitzava històricament, elles dos companyes de la nostre assemblea. El convidat principal era Mah Iahdih representant del Front Polisari a Catalunya. A les xarxes socials de Som Poble hi ha un resum dels titulars de la jornada que us recomanem llegir per entendre un conflicte on l'Estat Espanyol i Marroc en són protagonistes i que majoritàriament desconeixem. Sàhara lliure!

Finalment després d'aquest acte vam assitir a l'assemblea territorial extraordiària i plenària per decidir si la CUP es presentava a les eleccions espanyoles. Després d'un debat vam decidir que sí, un sí compartit amb la resta del territori i que matarialitzarem amb una candidatura rupturista i anti-processista el proper 10 de novembre. Si no hi ha reconeixement del dret a l'autodeterminació (que no n'hi haurà), bloquejarem. La nostre simple presència posa nerviós al règim perquè estem lluny del seu control. Davant el gir reformista i pro-investidura de la resta de forces ens presentem; davant la invisibilització dels mitjans de comunicació en aquests dos anys post-1Octubre per la incomoditat que generem, ens presentem.

A nivell municipal seguim l'actualitat política però ara el país és prioritari. Visca Catalunya lliure!