[COMUNICAT] Sobre la manca de pluralitat de l’Informa’t

Des de l’assemblea local de la Candidatura d’Unitat Popular de Lliçà d’Amunt volem denunciar públicament l’exclusió de la nostre candidatura al bolletí municipal anomenat ‘Informa’t’ i la deriva propagandística d’aquest.

El dia 4 d’octubre vam sol·licitar oficialment a l’àrea de comunicació de l’ajuntament que  incorporessin les noves candidatures a la secció ‘Opinió dels grups municipals’ però el regidor encarregat de l’àrea de comunicació ha denegat la sol·licitud perquè no som formalment un grup municipal, un concepte reservat només als partits o grups polítics amb representació a l’ajuntament, i davant la nostre insistència i proposta de canviar el nom d’aquesta secció i anomenar-la ‘Partits municipals’ per donar cabuda a candidatures noves, ha argumentat que aquest criteri havia estat consensuat amb els diferents grups municipals. Tot i que la CUP no té representació municipal  perquè mai ens havíem presentat a unes eleccions, representem una part important de la ciutadania segons els resultats electorals en les recents eleccions al Parlament de Catalunya i les enquestes internes que tenim.

Si amb anterioritat no ho havíem sol·licitat era perquè no havíem decidit presentar-nos, però a dia d’avui aquesta realitat ha canviat i l’any vinent concorrerem a aquests comicis.

Tenir un mitjà de comunicació plural, independent i obert a tothom en el nostre poble hauria de ser una prioritat de qualsevol governant. Donar-nos veu significaria contribuir a la presència d’una part de la ciutadania i faria aquest mitjà més plural i democràtic, equilibrant les oportunitats de totes les candidatures d’arribar a arreu de Lliçà, i per tant, facilitar el dret a la informació i a la participació.

No és de rebut que el govern municipal s’excusi darrera un aspecte formal no recollit a cap normativa legal per impedir la pluralitat al bolletí Informa’t.

Denunciem la manca de pluralitat ideològica en el mitjà públic municipal i en conseqüència la desigualtat d’oportunitats entre partits. Aquest és un fet greu en consonància amb altres d’anteriors públicament denunciats per la nostra organització com la retirada massiva de llaços grocs per part de la Brigada Municipal i l’intent de censurar el concert de festa major del grup musical Búhos.

Tota candidatura ha de tenir garantit el dret a fer arribar el seu projecte a la ciutadania. Interpretem la negativa a un espai d'opinió com a conseqüència de la incomoditat del govern actual respecte una alternativa que denunciï l'aberració ecològica, econòmica i laboral del complex de Can Montcau i el projecte de centre del poble; una alternativa que aixequi catifes i obri finestres en un ajuntament sense control polític ni transparència des de fa 8 anys; una alternativa que aglutini grups de veïns i veïnes disposats a transformar la realitat social i a desobeir, si cal, per assolir una República independent.

Nosaltres no venim a generar por, venim a construir i venim a guanyar Lliçà.

Assemblea local CUP Lliçà d’Amunt