[COMUNICAT] Sobre el servei d'alimentació - dependència

Aquest darrer dilluns, el dia 7 d'octubre, vam reunir-nos (junt amb Dignidad Dependencia, la PAH, Som Alternativa) amb el nostre Ajuntament per debatre la situació del servei de menjar a domicili per a les persones amb problemes econòmics i gent gran amb mobilitat reduïda.

La CUP i altres partits, associacions, entitats i qualsevol persona interessada estàvem convidats a ser presents a la reunió de la plataforma Dignidad Dependencia.

Ens hem interessat per tots els punts proposats per la plataforma, punts que consideràvem molt importants i que sembla que la institució ja estava millorant després d'altres convocatòries en les que es va començar a pressionar per a assolir aquestes millores. A continuació adjuntem el link de la pàgina de facebook on podeu veure un resum de la trobada i els punts tractats: https://www.facebook.com/Dignidad-Dependencia-388089325281213/?__tn__=kC-R&eid=ARCWNk7-S0jf7n_R5U0GHPQ5Pge3Rj7NC386FYDVlZV7mai9E7sDFaujFvChzKnvpEwBb93Ew2UL8q7D&hc_ref=ARS09QxmqNvN78bdBRUKLYfWsmf9IXNPR_Uk2s0JTXFM8pIFcPDHGMe23pUwY1SQOig&fref=nf&__xts__[0]=68.ARAsN3RT4j3ETL6_0eehvxIpKVHub7dTtfm-tTF2ifNsz5K042w6KU9H1ODN9J2H2y4C3QJNBw3oGNiu2ftekrkFVrLT5f-ECgLlfONaZPNhIf-QqLFnQXSFOg2Gj_5zKmE5pArXtb0blVEeSWI3x4DTKyNbdxMZko3BOoCNJQt4Np3O9i1PCnd5oWZHfsi9stcu2DWjrXYYIu7o3aR7EytJXcYcR45h88HXH6bnjyF99oKMjVn1BBvUNwXS_xLexQFgbfQwYJ_t78Y2cAWXHUBPJqD5x6IBTzHLf3_hRIQLAK0UyY0avmcEBN921NbG Us convidem a seguir-los! 

La nostra impressió va ser que alguns punts continuaven deixats i sense control. Vam detectar que hi havia normatives poc rigoroses i poc control en els menús, entre d’altres problemàtiques.

Els presents de l'Ajuntament no paraven de prendre dades de les normatives que incomplien i que la representant de la plataforma anava referenciant contínuament; normatives que ni ells tenien present, i queixes per part dels usuaris.

Vam detectar una falta en la planificació del servei. Es van demanar explicacions de per què hi ha dies que deixen de donar el servei sense previ avís als usuaris. Cal recordar que, en un article publicat a l'Informa't, el regidor d'aquesta àrea va prometre que el servei a domicili es faria cada dia.

Aquests són alguns punts que l'Ajuntament s'ha compromès a millorar en poques setmanes: més control a les persones que manipulen els aliments sense estar sota el control d'inspecció, aliments caducats, la manca d'higiene del transport i dels estris on es transporten els aliments. L’elaboració dels menús es realitza a la cuina de la piscina sense complir amb la normativa vigent i hi ha una manca de formació per part de cuiners i repartidors.

A la reunió hem demanat que ens informin del pressupost destinat a aquest servei i ni la regidora ni els tècnics han sabut donar una xifra aproximada en aquell moment.

Ens fa l'efecte que l'acció al voltant d'aquest servei és purament partidista, ja que s'està jugant amb el nostre dret a ser atesos en moments crítics o de vulnerabilitat.

Quatre anys de servei i, a dia d'avui, no es disposa d'un equip professional competent i qualificat per a donar aquest servei a la nostra gent.

En conclusió: hem manifestat que la nostra intenció no és la de perjudicar a tothom qui rep aquest servei, sinó la de col·laborar i donar el suport necessari a la institució perquè el servei continuï, però en condicions dignes i de qualitat.