Assemblees virtuals: Controlem el govern local

Amb la confiança que tots i totes estiguem sans i amb l'enviament d'una abraçada virtual gegant, us volem animar i assegurar que allò que està a les nostres mans es farà, perquè l'assemblea local de Lliçà d'Amunt no ha deixat de treballar tot i estar patint aquesta inesperada crisis sanitària. Com ens sembla que, como totes les crisis, pot ser un motor de canvi (o d'estabiltizació del règim) estem organitzant amb la resta de companys/es de la Vall del Tenes un acte el 23 d'Abril, així que us animem a estar atentes a les xarxes socials. Parlarem de l'endemà de la pandèmia i la posició de l'esquerra independentista en tot això, començant per la defensa ferma de la sanitat pública i de qualitat, i de que no sigui la classe treballadora qui assumeixi els riscs.

Unes setmanes abans de tot això però, ja vam denunciar la segona trobada que l'alcalde tenia amb la delegada del Gobierno de España, la Sra. Cunillera, anunciada al pamflet propagandístic Informa't però sense cap ordre del dia o acords de la reunió, demostrant un cop més l'actuació obscura d'aquest govern local. Exigim transparència, tant amb aquesta trobada com amb la pista de gel instal·lada durant el mes de desembre i gener.

Per últim, la Cristina Prims, en representació de l'assemblea, aquesta setmana ha fet un vídeo amb les nostres reflexions sobre la pandèmia des d'una visió local que us animem a visualitzar. Bàsicament valorem positivament l'actuació de l'Ajuntament (ajudant en aquells àmbits on pot fer-ho degut a les competències reduides dels ens locals, i sense extra-limitar-se com altres ajuntaments sí han fet), però exigim que la policia local cessi en aquest intent d'acaparar els aplaudiments de les 20h dirigides principalment als sanitaris, i que es re-obri el mercat setmanal per a que els pagesos puguin donar sortida al seu producte, assumint per suposat les mesures de seguretat adients i si fa falta, canviat-lo d'ubicació.